Euler Hermes > Alacak Tahsilati > 10 ADIMDA GECİKEN ÖDEMELERİ KONTROL ALTINDA TUTMA

10 ADIMDA GECİKEN ÖDEMELERİ KONTROL ALTINDA TUTMA

 

 

GEÇ ÖDEME YAPANLARLA İLGİLİ KONTROLÜ SAĞLADIĞINIZDAN EMİN OLUN

Geç ödemeler günlük iş hayatında sıkça rastlanan bir durumdur ve genelde nakit akışında sorun yaratır, kıymetli zamanınızdan çalar ve kâr marjlarına zarar verir.
 
Bu nedenle, gecikmiş alacakların yönetimi ve gecikmelerinönünü almaya çalışmak asıl işinize odaklanabilmenize ve verimliliğinizi arttırabilmenize yardımcı olur. İş hayatının gerçeklerinden biri olarak kabul edilmiş olsa da gecikmiş ödemelerin önüne geçebilmek ve onlarla başa çıkabilmek için uygulanabilecek bazı taktikler vardır.

 

Ödemelerin Gecikeceğine Dair Sinyallere Dikkat Edin

 
Ödemelerin gecikeceğine dair bazı işaretler çok daha erken aşamalarda belirgin hâle gelebilir. Dikkat edilmesi gereken bazı sinyaller şunlardır;
 
. Ticari referans isteklerinde artış
. Siparişlerde ani artış veya azalış
. Artan sorgulamalar/anlaşmazlıklar
. Çalışan sirkülasyonunun artması
. Mazeretler ve potansiyel nezaketsizlikler
. Ödemelerin yavaşlaması, durması veya çeklerin karşılıksız çıkması
. İade postalar
. Muhattap bulunamaması
 
Unutmayın, müşterileriniz bu sinyallerden herhangi birini veriyorsa acil harekete geçmek çok önemli bir fark yaratabilir.
 
 

10 Adımda Geciken Ödemeleri Önlemek ve Yönetmek

 
Tüm sağlam kuruluşlar sağlam kredi yönetim politikalarına sahiptir. Geciken ödemeleri önlemek ve yönetmek için atabileceğiniz bazı adımlar şunlardır:
 
1. Kiminle ticaret yaptığınızı bilin: Doğru kuruluşla ticaret yaptığınızdan emin olun. Şirket antetli kağıdında bulunan iletişim bilgileri buna dair doğru bir başlangıç noktası olabilir. Çekler, faturalar ve müşteriye ait diğer tüm kurumsal belgelerdeki adres ve iletişim bilgilerinin aynı olduğunu kontrol edin.

2. Kredi itibar kontrolleri: Gerekli kredi itibar kontrollerini yapmanın yanında yeni müşterilerinizden temel bilgiler istemeye çekinmeyin. Böylece alacağınız kredi riskinin ticari geçerliliği hakkında daha doğru bir değerlendirme yapabilirsiniz.
 
3. Anlaşma şart ve koşullarınız net olsun: Ticarete başlamadan önce yeni müşterinizin anlaşma şart ve koşullarınızı net olarak anladığından emin olun. Örneğin, ödeme şartlarını faturalama aşamasında eklemek çok geç olabilir.

4. Kredi şartlarını ve limitlerini doğru belirleyin: Müşterinizin iş ve finansal geçmişiyle ilgili daha fazla bilgiye sahip olmak, kredi şart ve limitlerinizi doğru belirlemenizde yardımcı olabilir. Bunu alacak sigortası ile ya da yeni müşterinizin kredi itibarıyla ilgili kontroller yaparak gerçekleştirebilirsiniz. Net ödeme şartları belirleyerek bu şartların müşteriniz tarafından kesinlikle anlaşıldığından emin olun.

5. Kredi kontrol süreciniz çok sağlam olmalı: Tamamen belgelenmiş bir kredi kontrol süreciniz olduğundan emin olun. Satış vadelerinizi izleyin ve alacak hesaplarınızın kontrolünüzde olmasını garantilemek için sorumlu kişileri ve detaylı olarak atılacak adımları belirleyin. 
 
6. Düzenli iletişimde olun: Kibar, profesyonel ve sürekliolun. Düzenli iletişimde olun ve terminlerinize sadık kalın.

7. Proaktif olun: Birşeyin ters gitmesini beklemeyin. Müşterinizle ödeme vadesi gelmeden iletişime geçin ki herhangi bir soru işareti veya ödeme problemi kalmasın.

8. Takipte olun: Bir ödeme geciktiğinde müşterinizle hemen iletişime geçerek verdiği sözü tutacağından emin olun.

9. Çeklerden kaçının: Müşterilerinizden, ödemelerini elektronik transfer veya otomatik ödeme ile yapmalarını rica edin. Mümkün olduğu kadar çek ödemelerini beklemekten kaçının. 
 
10. Her zaman üçüncü taraf bir alacak tahsilat kurumu ile temasta olun: İşler ters gittiğinde başvurabileceğiniz bir kurum olsun. Üçüncü taraf bir alacak tahsilat kurumu borçlunuz için de ciddiyetinizin bir göstergesidir.