Euler Hermes > Basın Odası > Basın Haberleri

Euler Hermes: Türkİye GSYİH’sİ İhracatIn katkIsIyla 2014’te %3,1 , 2015’te %3,8 büyüyecek

19.11.2014
 

 

​Dünyanın lider alacak sigortası şirketi Euler Hermes’in, Trade Observatory – Uluslararası Ticarete Global Bakış konferansının ikincisi, Yapı Kredi ve Türkiye İhracatlar Meclisi (TİM) işbirliğiyle İstanbul’da gerçekleşti.
 
Açılış konuşmasını Euler Hermes Genel Müdürü Özlem Özüner ve TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin yaptığı konferansa farklı sektörlerden müşteriler ve iş dünyası liderleri katıldı. Euler Hermes Grubu Baş Ekonomisti Ludovic Subran, dünya ve Avrupa’daki ekonomik gelişmelerin yanı sıra Türkiye ekonomisini de değerlendirdi. Etkinlikte, TİM Genel Sekreteri Mustafa Mente ile Yapı Kredi Finansman Ürün Grupları Grup Direktörü Kaan Şakul da konuşmacı olarak yer aldı.
 

“Türkİye 2014 GSYİH büyümesİ yüzde 3,1 olacak”

 
Türkiye’nin 2003-2008 yılları arasında hızlı büyüme kaydettiğini ve kriz sonrasında güçlü bir toparlanma gerçekleştirdiğini söyleyen Euler Hermes Grubu Baş Ekonomisti Ludovic Subran, “2013’teki yüzde 4,1’in ardından Türkiye’deki GSYİH büyümesinin 2014’te yüzde 3,1, 2015’te yüzde 3,8 olacağını öngörüyoruz. İhracatın ise şirketlerin 13 milyar dolarlık ek ihracatı ile 2015’te 180 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz” dedi.
 
Subran, “Türkiye: Sanayi devi uyanıyor mu?” başlıklı sunumunda aynı zamanda Türkiye için öngördüğü ihracat fırsatlarına değindi. Subran, “Hazır Giyim ve gıda maddelerinin yerini yavaş yavaş daha çeşitli endüstriyel bir ihracat tabanı (otomotiv, metal, makine) aldı. 2015’teki 13 milyar dolarlık potansiyel ihracat kazancının 11 milyar doları Avro Bölgesi dışı ülkelerle yapılan ticari faaliyetlerden gelecek. 2015’te ihracattan elde edilecek toplam potansiyel kazançların neredeyse yarısında ise tekstil, tarımsal ürünler ve otomotiv olmak üzere ilk 3 sektör etkili olacak” açıklamasını yaptı.
 

“AB’nİn ekonomİk durgunluktan çIkmasI bİzİm İçİn önem arz edİyor”

 
Euler Hermes Türkiye Genel Müdürü Özlem Özüner ise “Bugün en çok tartıştığımız konulardan biri olan katma değerli ürünlerin üretimi ve ihracatı için uygun koşulların ülkemizde oluşması her alanda rakiplerimizi iyi tanımak, rekabette bizi öne çıkaracak uygulamaları hızla ticaret hayatımıza adapte etmekten geçiyor. Uluslararası ticaretin lokomotifi olan alacak sigortaları ihracatçılarımızı yeni pazarlarda güvenceye almanın yanı sıra kaliteli alıcılar ile ticaret yapmaya sevk ederek sağlıklı ciro gelişimi sağlamalarına yardımcı oluyor” dedi.
 
Özüner, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ekim ayı verilerine göre ülkemiz yılın ilk 10 ayında yüzde 5,6’lık bir artış ile 131,1 milyar dolara ulaşan ihracat gerçekleştirdi. İhracat rotalarımızda bölge çeşitliliği sağlayabilmemiz büyük bir başarıdır ancak ihracatımızın halen yüzde 42’si Avrupa Birliği ülkelerine yapıldığı için bu bölgenin ekonomik durgunluktan çıkması bizim için önem arz ediyor.”
 

Türkİye’nİN 2023 yIlI İçİn İhracat hedefİ 500 mİlyar dolar

 
Türkiye’nin dış ticaret konusunda son yıllarda övünülecek başarılar elde ettiğini vurgulayan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Türkiye, ABD ve Çin gibi ülkelerden daha başarılı bir performans göstererek dış ticaretini altı kat artırdı. Bu yıl AB ülkelerine yaptığımız ihracatı yılın ilk 10 ayında yüzde 12’lik artışla 52 milyon dolara yükselttik. 2023 yılına yönelik 500 milyar dolarlık ihracat hedefimiz ile dünyadaki en büyük 10 ekonomi arasına girmeyi, dünya ticaretinden yüzde 1,5 pay almayı hedefliyoruz” dedi.
 

“Türkİye, uluslararasI tİcarette aktİf rol almalI”

 
Yapı Kredi Finansman Ürün Grupları Direktörü Kaan Şakul ise Türkiye’nin uluslararası ticarette aktif rol alması gerektiğine inandıklarını belirterek, “Yapı Kredi olarak ihracatçılara verdiğimiz desteği çok önemsiyoruz. 2014’ün ilk 9 ayında ise 15 bine yakın müşterimizin günlük ortalama 2,000 adet dış ticaret işlemini gerçekleştirdik. Yapı Kredi olarak Türkiye ekonomisinin lokomotifi ihracatçılarımızı geleneksel ihracat finansmanı ürünlerimizin yanı sıra Koç Topluluğu’nun gücü, UniCredit’in sağladığı uluslararası finans ve sermaye piyasalarından temin ettiğimiz alternatif kaynaklar ile destekliyoruz. 2023 yılı  500 milyar dolarlık ihracat hedefi için  müşterilerimizin uzun vadeli çözüm ortağı olarak çok daha hızlı mesafe kat edeceğimize inanıyoruz” şeklinde konuştu.
 

Mustafa Mente: “İhracatçIlar, üretİmİn artmasInI beklİyor”

 
TİM’in toplam ihracatın yüzde 58’ini yapan ilk bin ihracatçı arasında yaptığı anketin sonuçlarını değerlendiren TİM Genel Sekreteri Mustafa Mente de “Anketimizin sonuçlarında ihracatçılarımızın üretimin ve ihracattan elde edilen kârın artmasını beklediklerini görüyoruz” dedi.