Euler Hermes > Eolis > NASIL KULLANILIR?

NASIL KULLANILIR?

 

kredİ lİmİt talebİ


Kredi limit talebinde bulunmak için ilk önce 40 milyondan fazla şirketin yer aldığı sistemimizde alıcınızı tespit etmeniz gerekmektedir. Alıcınızı bulmak için Euler kullanıcı adı, Ulusal kimlik numarası, şirket adı ve adresi ya da telefon numarası gibi bilgilerle arama yapabilirsiniz.

Aramanızı isim ve adres ile yaparken, doğru sonuç elde edebilmek amacı ile mümkün olduğunca ayrıntı girmek çok önemlidir. Arama sonuçlarında alıcınızın ismi yer almıyorsa, aramanızın dâhili veri tabanımız dışında kalan ağı da dahil etmek için kapsamlı arama seçeneğine tıklayabilirsiniz.

 Alıcınız tespit ettiğinizde, alıcı bilgileri kredi hizmetleri ekranının üst sekmesinde yer alacaktır. Sayfanın alt kısmındaki bölümde ise, alıcınız için limit talep edebilir, limiti artırabilir, ya da bir alıcı özelinde poliçe azami vade süresinden daha uzun bir vade için vade uzatım talebinde bulunabilirsiniz. Bunun yanında dönemsellik gösteren satışlarınız için geçici olarak ek limit talebinde de bulunabilirsiniz. Bu gibi geçici limit taleplerinde talebe açıklama/yorum eklenmesi zorunludur. 

 Arama sonuçlarında alıcınızın ismi çıkmadıysa, ekranın sol alt köşesindeki "Bulunamadı" butonuna tıklayarak, yeni açılan ekrandaki tanımlayıcı bilgileri doldurarak talep yapmak istediğiniz alıcıyı veritabanımıza dahil edip, daha sonra limit talebinizi oluşturduğunuz bu yeni kayıt üzerinden yapabilirsiniz.

++ Sizin ihtiyaçlarınız çerçevesinde hazırlanmış kredi limiti raporları çıkarabilir ve tüm bilgileri bir Excel dosyası olarak indirdiğinizde içeriği görüntüleyebilir, düzenleyebilir ya da çıktısını alabilirsiniz. 

 
 

vadesİ geçmİş borç yönetİmİ


Vadesi Geçmiş Borç Bildirimi


Vade tarihinde ödenmeyen ve bu nedenle temerrüde düşen faturalarınız için EOLIS üzerinden sebebini belirterek vadesi geçmiş borç bildiriminde bulunabilirsiniz.

Bu ekranda 10 adet fatura için ayrı ayrı fatura tarihi, fatura vade tarihi ve tutar bildirilerek giriş yapılabilir. Sistem, toplam tutarı otomatik olarak güncelleyecektir. 10 adetin üzerinde fatura bulunuyorsa, en eski tarihli faturanın fatura tarihi ve fatura vade tarihi bilgileri ile tek bir giriş yapılabilir. Bu girişteki fatura tutarı, tüm vadesi geçmiş fatura tutarlarının toplanması ile elde edilen tutar olmalıdır. Ekrandaki toplam bakiye kısmına ise vadesi gelmemiş alacaklar dahil gecikme bildirimi yapılan alıcıdan olan tüm alacak bakiyesi yazılmalıdır.

Hasar bildirimlerinizin yönetilmesi

EOLİS üzerinden onaylanmış limiti olan alıcılarınız için hasar bildiriminde bulunabilirsiniz. Hasar detayında ödeme yapılmamasının sebebini, teminat tipini ve alıcı numarasını girmeniz gerekmektedir. Ekranın alt kısmına indiğinizde, sisteme talep ile ilgili olan fatura adedini girmeniz gerektiğini göreceksiniz. Fatura tarihini, gönderim tarihini, satış şartlarını ve fatura tutarını seçiniz
 

Tahsilat için bor​çlu/alıcı bilgilerinin girilmesi


EOLİS Internet üzerinden tahsilat taleplerinin yapılmasını sağlayarak size zaman kazandırmaktadır. Gecikmiş ödeme yönetimi bölümünde, alıcı bilgilerinizi ve ödeme yapılmamasının sebebini girerek​ tahsilat talebinde bulunabilirsiniz
 

++ Birden çok fatura girişi yapabilirsiniz; sistem toplam tutarı otomatik olarak güncelleyecektir.


 

POLİÇE yönetİmİ


Poliçe yönetimi sekmesinde poliçenizle ilgili tüm bilgi ve belgeler listelenmektedir, örneğin: 
  • Poliçe kopyası ve zeyilnameleri
  • Kredi limitinin onay belgeleri
  • Ülke risk tablosu
  • Eolis kullanım kılavuzu yer almaktadır.

++Ülke risk haritaları, ekonomik panoramamız, ödeme gücümüz ve ülke risk raporları da dahil olmak üzere, en son Euler Hermes haber ve yayınlarının listesi de  yer almaktadır.


 

İletİşİm 


EOLIS'te yer alan iletişim sekmesi üzerinden Müşteri Hizmetlerine kolaylıkla erişebilirsiniz. Dilerseniz müşteri hizmetlerine ait direk numarayı arayabilir ya da ekrandaki formu doldurabilirsiniz. Gönder butonuna tıkladığınızda mesajınız email olarak Müşteri Hizmetlerine ulaşmış olacaktır. 

​​