06.04.2017
 Allianz%20Logo

Allianz Türkiye
 
Dünyanın en güçlü finans topluluklarından, Brand Finance “Global 500” araştırmasına göre “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 140 binin üzerinde çalışanıyla 86 milyon müşterisine, dünyanın en büyük sigorta ve varlık yönetimi şirketlerinden biri olarak hizmet veriyor.
 
2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü, 4000 acentesi, 2000’in üzerinde banka şube kanalı ve 4500’ün üzerinde anlaşmalı kurumuyla 81 ilde 7 milyon müşterisinin yanında olan Allianz Türkiye, çatısı altında, elementer sigortalar alanında faaliyet gösteren Allianz Sigorta, hayat sigortaları ve emeklilik branşlarında faaliyet gösteren Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerini barındırıyor.
 
Allianz’ın Türkiye’deki tarihçesi 1923, varlığı ise 1988 yılına dayanıyor.
 
1 Eylül 1923’te İtalyan sigorta şirketi Riunione Adriatica Di Sicurta’nın Şark Sigorta’yı kurmasının üzerinden geçen 51 senenin sonunda Şark Sigorta, Koç Topluluğu bünyesine katıldı.
 
1988 senesinde Allianz, Japon sigorta şirketi Tokio Marine ile birlikte Şark Sigorta’ya ortak oldu. 1991’de de Şark Hayat Sigorta kuruldu. 1998 yılında Koç Allianz Sigorta ve Koç Allianz Hayat Sigorta olarak isim değiştiren iki şirket, 2008 yılında Allianz’ın Koç hisselerini devralmasıyla, Allianz Sigorta ile Allianz Hayat ve Emeklilik ünvanlarıyla faaliyet göstermeye başladı. 2013 yılında Allianz Grubu Türkiye’ye yeni bir yatırım yaparak Yapı Kredi Sigorta ve Yapı Kredi Emeklilik şirketlerini bünyesine kattı. 2013 yılının Ekim ayında Yapı Kredi Emeklilik, Allianz Yaşam ve Emeklilik olarak isim değiştirdi. 2014‘te ise Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta şirketlerinin birleşme süreci tamamlanarak elementer sigorta faaliyetleri Allianz Sigorta çatısı altında toplandı.
 
Sigorta sektörünün lideri ve güçlü finans kuruluşu Allianz Türkiye’nin yatırımları bunlarla sınırlı kalmadı. 2015 yılında genel merkezini İstanbul’daki Allianz Tower'a taşıyan Allianz Türkiye, 2016 yılında ise bölgesel yatırım kararı aldı. İzmir’de açılacak olan operasyon merkezi Allianz Kampüs ile birlikte Allianz Grubu’nun 2008 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımlar 3,5 milyar lirayı buldu.
 
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de müşteri memnuniyetini esas alarak sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen Allianz'ın stratejisinin temelinde, müşteri memnuniyeti ve bağlılığında en iyi sigorta şirketi olmak, hayat, emeklilik, elementer ve sağlık alanlarında pazar payı ve kârlılıkta lider olmak, dijitalleşme odaklı yeni nesil sigortacılığa öncülük etmek, yüksek performans ve iş birliğine dayalı şirket kültürünü korumak ve geliştirmek yatıyor. Allianz Türkiye, müşterilerinin sağlıklarını, yıllar boyunca oluşturdukları varlıklarını korumak, hayatlarının tüm evrelerinde kendilerinin ve ailelerinin yanında olmak misyonunu benimsiyor.
 
Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncüsü
 
Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü üstlenen Allianz Türkiye son yıllarda iş süreçlerinin dijitalleşmesini odağına alarak müşterilerinin beklenti ve taleplerini hızlı ve etkin bir şekilde yönetmeyi odağına koydu. Dijital Dönüşüm Programı ile başlayan bu dönem içinde müşterilerinin hızlı ve kolay erişim sağlayarak poliçelerini, ödemelerini, tazminat detaylarını ve süreçlerini, bireysel emekliliğe yönelik birikimlerini takip edebilmelerine, sağlık hızlı hasar bildirimi, katkı payı artırma ve fon değişimi yapabilme, doktor ve hemşire desteğine bir tuşla ulaşabilme imkânları sunan Allianz’ım Mobil Uygulama’yla müşterilerinin yanında olmaya devam ediyor. Hızlı Teklif, Online İşlemler Merkezi, Online Seyahat Sağlık Sigortası, DigitALL Portal, gibi bir dizi ürün ve hizmeti de müşterilerinin hizmetine sunan Allianz Türkiye dijitalleşmenin insan hayatına kazandırdığı hız ve verimliliği sigorta alanında da göstermeye devam ediyor.
Allianz Seninle, İyiliğin Yanında
 
Müşterileri için var gücüyle çalışırken, toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olmayı da hedefleri arasında üst sıraya yerleştiren Allianz Türkiye “Allianz Seninle, İyiliğin Yanında” mottosuyla, sürdürülebilirlik prensipleri üzerine kurulmuş olan sigorta sektöründe birçok ilke imza atıyor. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayan Türkiye’nin tek global sigorta ve emeklilik şirketi olan Allianz, Birleşmiş Milletler’in Kadınları Güçlendirme İlkeleri’ni (WEPs) imzalayan ilk sigorta şirketi ünvanını da bulunduruyor. Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalara önem veren Allianz Türkiye sürdürülebilirlik stratejisinin temeline çevrenin, bireyler, kurumlar ve toplumun iyiliği için alınacak aksiyonları tek tek hayata geçirmeye devam ediyor.
 
Allianz Türkiye’nin faaliyet alanları
 
Allianz Türkiye çatısı altında bulunan ve elementer sigortalar alanında hizmet veren Allianz Sigorta’nın ürün gamında araç sigortaları, özel sağlık sigortaları, ev sigortaları, iş yeri sigortaları, seyahat sağlık sigortaları, kurumsal sigortalar, sorumluluk sigortaları, nakliyat ve havacılık sigortaları ve tarım sigortaları bulunuyor.
 
Hayat sigortaları ve emeklilik branşlarında faaliyet gösteren Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketleri, müşterilerine bireysel emeklilik planları, otomatik katılım, bireysel hayat sigortaları ve kurumsal hayat sigortaları sunuyor.
 
2016 senesinin lideri
 
2016 yılını sigorta sektörünün lideri olarak tamamlayan Allianz Türkiye, üç şirketinin konsolide verilerine göre, 526,4 milyon Türk lirası kâr elde ederek yüzde 28 oranında büyüdü. Allianz Türkiye, hayat dışı branşlarda 5,8 milyar Türk lirası prim üretimi, yüzde 42,6 büyüme ve yüzde 16,3 oranında pazar payı elde ederek sektör liderliğini devam ettirdi. Hayat branşında 600 milyon Türk lirası prim üretimi ile yüzde 3,8 büyüyerek yüzde 11,3 pazar payı elde eden Allianz Türkiye, bireysel emeklilikte 846.135 katılımcı, 10,2 milyar Türk lirası fon büyüklüğü ile yüzde 20,6 büyüyerek yüzde 16,7 pazar payının sahibi oldu.
 
 
Allianz Türkiye web siteleri
 
 
 
 
AWP_Logo_CMYK
 
Allianz Worldwide Partners Grup
 
İnsanların seyahat etme alışkanlıklarının gitgide arttığını farkeden İsviçre’deki bir grup ileri görüşlü iş adamı, 1950 yılında ELVIA Seyahat Sigortası şirketini kurdu. 24 yıl sonra, 1974’de Fransa’da kurulan SACNAS-Mondial Assistance ‘yardım’ misyonunu yepyeni bir boyuta taşıdı. Seyahat sigortası, yol yardım, sağlık sigortası ve araç çekim sektöründeki ivme ile paralel olarak SACNAS-Mondial Assistance da gelişti ve 1979’da AGF (Assurances Générales de France), Mondial Assistance’ın ortağı oldu.
80’ler ve 90’larda Elvia ve Mondial Assistace, iki ayrı girişim olarak ticari faaliyetlerini sürdürdüler. Bu 20 yıllık süreçte Elvia adıyla, değişen ve gelişen kurumsal müşterilerine hizmet vermeye devam etti. Onlar büyüdükçe önce Avrupa, daha sonra da dünya çapında Elvia da büyüdü. 1995’de Elvia, Alman sigorta ve finans devi Allianz Grubu’na katıldı.

2000 yılında Elvia ve SACNAS-Mondial Assistance başarıyla birleşti ve Mondial Assistance grubu doğdu. Grup, toplam 80 yıllık iş tecrübesiyle, Dünya'nın önde gelen asistans, seyahat sigortası ve müşteri ilişkileri firmalarından biri haline geldi. Aynı yılın Nisan ayında ABD’deki World Access ve bir yıl sonra da Avusturalya’da faaliyet gösteren Worldcare’i bünyesine katarak daha da büyüdü.

2006’da Mondial Assistance grubu “yardım” misyonunu geliştirecek, uluslararası kültürel zenginliğini ve çeşitliliğini vurgulayacak uzun dönemli stratejisini oluşturdu. Bunun sonucunda 2007, Mondial için dönüm noktası oldu. 1 Ocak’da grup bünyesindeki Mondial Assistance, France Secours, Elvia ve SSC birleşerek Mondial Assistance markası doğdu.
Bu birleşme sonucu Mondial Assistance'ın Fransa’daki varlığı pekişti ve uluslararası hedeflerine bağlı kalarak Hindistan ve Meksika ofislerini açtı. İsviçre’de bulunan Medvantis Sağlık merkezini devraldı ve Mart 2007’den itibaren Rusya’da faaliyet göstermeye başladı. 2008 ve 2009 yılları boyunca tek bir isimle 5 kıtada 28 ülkede 'yardım' misyonuyla faaliyetini sürdürdü.

2010 Mondial Assistance için ikinci bir dönüm noktası oldu. 2010’da Mondial Assistance markasını Allianz Global Assistance olarak değiştirme kararı aldı ve değişim hemen başladı. Mondial Assistance’ın 10 yıldan uzun süredir Allianz Grubu'nun bir parçası olarak başarı ile yoluna devam eden Mondial Assistance için bu değişim son derece doğal bir adımdı. Bugün Allianz Global Assistance'a dönüşüm sadece isim ortaklığı değil, gelecekte atılacak stratejik adımların da temeli olmuştur.

Allianz Worldwide Partners Türkiye

Allianz Worldwide Partners Türkiye, 2014 yılından itibaren Allianz Global Assistance, 2016 yılından itibaren ise Allianz Worldwide Partners Türkiye adıyla , Allianz Grubu’nun çatısı altında ve Allianz Worldwide Partners grubunun bir parçası olarak 1997 yılının Mart ayından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteriyor.

Allianz Worldwide Partners, Allianz  Grubu’nun insanlara yardım etme ve müşteriye özel çözümler oluşturma ilkesine odaklanarak Türkiye'deki güçlü hizmet ağı ve global tecrübesi ile müşterilerinin ihtiyaçlarına göre uyarlanabilir hizmetler geliştiriyor.
Allianz Worldwide Partners Türkiye olarak önde gelen kurumlar ile işbirliği içerisinde çalışıp yılın 365 günü 7/24 faaliyet gösteren çağrı merkezi desteğimiz ile otomotiv, yol yardım, konut destek, sağlık & yaşam, seyahat & eğlence alanlarında son kullanıcılara hizmet veriyor.

Müşterilerinin nezdinde farklılık yaratan, müşterilerimizin görüş ve düşüncelerine önem veren ve bu görüşleri mümkün olduğunca sürekli gelişme amacıyla kullanan bir yapı kurmak, her bir müşteri şikayetini iyileştirme fırsatı olarak görerek müşteri sadakatini ve sadık müşteri sayısını arttırmak için yapılan çalışmalar neticesinde Aralık-2012’de BV tarafından yapılan denetim sonucunda Allianz Worldwide Partners Türkiye  ”ISO 10002 – Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayetlerinin Ele Alınması” sertifikasını almaya hak kazandı.
 
Hizmet Alanları;
·         Otomotiv
·         Sağlık ve Yaşam
·         Konuk Destek
·         Seyahat ve Eğlence
 
Hizmet Türleri;
Yol Yardım
·         Yol Kenarı Yardım
·         Uzatılmış Garanti Hizmeti
·         Destek ve Bilgi Hattı
·         CRM Hizmetleri
 
Seyahat & Eğlence
·         Concierge
·         Organizasyon Paketleri
·         Eğitim Amaçlı Seyahat Asistans
·         Yurtdışı Seyahat Asistans
 
Sağlık & Yaşam
·         Medikal Asistans
·         Evde Bakım
·         Uluslararası Seyahat Sağlık Asistans
·         Medikal Görüntüleme
 
Konut Destek
·         Konut Restorasyon ve Dekorasyon
·         Evsel Çözümler
·         Konut Restorasyon ve Dekorasyon
·         Taşınma Hizmetleri
·         Destek ve Bilgi Hattı
·         Cihaz Koruma ve Uzatılmış Garanti
·         CRM